FAQ

Här kan du få svar på de vanligaste frågorna rörande reparation.

 

Hur går beställningen till?

Att genomföra en beställning kan sammanfattas i tre enkla steg.

  1. Välj vilken enhet model du vill reparera och lägg din beställning. Om du inte hittar det du söker, kontakta oss så hjälper vi till.
  2. Vi mailar dig en fraktsedel som du printar ut och klistar på ditt paket.
  3. När vi har fått din enhet, påbörjar vi reparationen omedelbart.
Hur lång tid kan en reparation ta?

Vanligtvis är reparationen klar inom 2-3 arbetsdagar från det att vi mottagit din enhet, med undantag för helger. Vid brist på specifika reservdelar kan det ta längre tid.

Skärmbyte och batteribyte

För skärmbyten och batteribyten tar det vanligtvis 2-3 arbetsdagar efter att vi mottagit din enhet.

Övriga reparationer

Observera att vissa reparationer kan ta längre tid än andra. Tveka inte att kontakta oss om du har frågor angående din specifika enhet.

Är det fri frakt (tur och retur)?

När du väljer att reparera din enhet hos oss, ingår fri frakt både på leverans och retur.

Hur beställer jag en reparation?

Såhär går beställningen till

  1. Välj din önskade reparation
    Du väljer vilken reparation du behöver för din enhet.
  2. Fraktsedel eller QR-kod
    Vi skickar antingen en fraktsedel via e-post för utskrift eller en QR-kod som du kan visa upp på närmaste PostNord-ombud.
  3. Packa och skicka
    Förpacka din enhet och skicka den från närmaste postlåda eller ombud. Personalen hjälper dig att skriva ut fraktsedeln och fästa den på paketet.
  4. Reparation och återlämning
    När vi mottagit din enhet, utför vi reparationen, testar den och returnerar den till dig inom 2-3 arbetsdagar. Vid brist på reservdelar kan det ta längre tid.
  5. Betala när reparationen är färdig
    Betalningen genomförs när reparationen är klar. Vi skickar en betalningslänk via e-post för bekväm och säker betalning.

 

Fraktsedel eller QR-kod

Beställ idag för en problemfri reparation och få en fraktsedel eller QR-kod för enkel hantering vid närmaste PostNord-ombud.

Hur går betalningen till?

När din enhet är färdigreparerad hanterar vi betalningen på ett bekvämt sätt.

Såhär går betalningen till

  1. Meddelande om betalningslänk
    När reparationen är avslutad, skickar vi dig en betalningslänk via e-post.
  2. Genomför betalning
    Följ länken för att genomföra betalningen på ett säkert sätt.
  3. Leverans av enheten
    Efter att betalningen är klar, skickar vi omedelbart tillbaka din enhet till dig för att du ska kunna njuta av den igen.
Vad händer om min mobil blir mer skadad under reparationen?

Det kan hända att en telefon har dolda fel som inte upptäcks förrän man öppnar den. Om vi stöter på ett sådant fel, kommer vi att meddelar dig. Du får då besluta om du vill fortsätta med reparationen eller inte.

Vad gäller garanti för reparationer?

Vi står alltid bakom vårt arbete och erbjuder en 3 månaders funktionsgaranti på alla våra reparationer.

Om du upplever problem med din enhet efter en reparation, är vår garantiprocess enkel och smidig.

Steg för steg

  1. Kontakta oss
    Om du behöver en garantireparation, kontakta oss via e-post för att verifiera att garantin täcker ditt ärende.
  2. Garantins omfattning
    Garantin täcker endast fel som beror på fabrikationsfel. 
  3. Reparation
    Om din enhet kvalificerar sig för garantireparation, kommer vi att reparera den utan extra kostnad för dig.

Garanti gäller inte vid dessa fel

Garanti gäller vid fabrikationsfel. Garantin gäller inte

  • tapp / klämskador
  • fukt / vätskeskador
  • fel som inte kan återskapas / påvisas
  • fel till följd av felaktigt handhavande
Jag undrar hur det går med min telefon, vad är den bästa sättet att kontakta er?

Vi finns här för att hjälpa dig med eventuella frågor eller funderingar angående din reparation. Du kan kontakta oss om du har frågor om din reparation.

För snabbare och effektivare hjälp, vänligen inkludera ditt order-nummer när du kontaktar oss.

Hittar du inte det du letar efter?

Om du inte hittar svaret på din fråga är du supervälkommen att kontakta vår support som hjälper dig med allt och lite till.

/*********************************** * Script For FAQ Schemsa Accordion ************************************/