Ångerrätt och öppet köp

(Refund and Returns Policy)

Köpinformation

Alla priser i vår nätbutik är angivna i inklusive moms. Priserna uppdateras löpande och är angivna i svenska kronor.

När vi har mottagit din beställning, kommer den bekräftas genom att du får en orderbekräftelse. Vi uppmanar våra kunder att kontrollera så att orderbekräftelsen stämmer överens med beställningen.

Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon.

I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Vi förbehåller oss rätten att makulera ordrar där ett kraftigt felaktigt pris visats vid köpet (tex. vid tekniskt fel).

 

Leveransinformation

Leveranstiden på mobiler med abonnemang är ca 7-10 dagar efter att man har signerat avtalet. På mobiltillbehör är leveranstiden ca 8-12 dagar. På övriga produkter som finns i lager är det ca 5-8 dagar.

 

Ej utlösta paket

Beställda men ej utlösta paket debiteras med frakt, returfrakt och administrationsavgift dock minst 295 SEK inkl moms. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

 

Öppetköp/Reklamationer/Garanti

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §) och detta innefattar bland annat beställningsvaror som t.ex (mobilskal/tillbehör).

För att nyttja din ångerrätt måste produkten vara i obruten förpackning, du måste du ångra dig skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst via email eller vårt kontaktformulär. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når oss oskadd.

Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Returen måste skickas som företagspaket.

Tänk även på att beställningar som gjorts på vår hemsida för uthämtning i butik inte omfattas av Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte heller för företag.

På mobiltelefoner är det 1 års garanti.

Öppet köp gäller endast produkter som är oanvända i obruten förpackning. Vid retur så ska paketet skickas som företagspaket.

Vid en reklamation så måste du kontakta oss på [email protected].

/*********************************** * Script For FAQ Schemsa Accordion ************************************/